» Informatika

Ako postupovať pri vytváraní prezentácie

 

Zásady pri tvorbe prezentácií

 

Jednotlivé snímky prezentácie obsahujú:

  • 1. snímka - názov prezentácie, meno prezentujúceho, názov organizácie a dátum
  • 2. snímka - cieľ – definujeme cieľ, ktorý má naša prezentácia splniť (hovorili sme o tom na prvej hodine power pointu)
  • 3. snímka - osnovu – stručný popis o čom prezentácia bude (prípadne môžem použiť hypertextové odkazy – dozviete sa neskôr čo sú hypertextové odkazy)
  • ďalšie snímky – samotný obsah prezentácie
  • predposledná snímka - použitú literatúru, zdroje z ktorých ste čerpali (t.j. zoznam stránok, ktoré ste použili alebo aké učebnice)
  • posledná snímka - poďakovanie za pozornosť prípadne aj kontakt na autora(ak si to situácia vyžaduje – spätná väzba prípadne konzultácie)

Zásady pre jeden snímok

  • obsahuje najviac 12 až 15 riadkov
  • rozsah prezentácie min. 10 - 15 snímok
  • text prezentácie je obyčajne vo forme odrážok (nie vo forme viet)
  • nesnažíme sa použiť počas jednej prezentácie viac ako 3 fonty písma
  • dávame dôraz na farebný kontrast písma, podkladu a obrázkov
  • dodržiavať jednotný dizajn pre prezentáciu ( nemeniť farby pozadia a písma pokiaľ nechcem niečo zvýrazniť na niečo upútať)
  • pri vkladaní prechodov a efektov sa nesnažme prezentáciu prehltiť, pretože to ruší
    celkový priebeh prezentácie
  • nepreháňame ani zvukové efekty, ktoré často rušia hlasový prejav toho kto prezentáciu vedie
  • vkladáme video len krátke
  • obrázky a grafy vkladáme s krátkym popisom a musia korešpondovať s témou

 

 

 

5. ročník

Teoretická časť:

Poznámky 1. časť

Poznámky 2. časť

Pomocné videá nájdete TU.

 

Praktická časť:

Pracovný list č. 1

Pracovný lisť č. 2

Pracovný lisť č. 3

Pracovný lisť č. 4

 

Pracovný lisť č. 5

Pracovný lisť č. 6

 

 

 

6. ročník

Úloha 1

Úloha 2

Úloha 3

Úloha 4

Previerka vedomostí

 

7. ročník

Bear

Butterfly

Lake

 

 

8. ročník

 

Teória Imagine